fredag 23 maj 2014

Sportreportage i TV4

- Berätta hur det kändes när du såg slutresultaten!
- Ju, jag la ju in det där lite snyggt och det blev ju succé direkt!
- Vad tror du det berodde på?
- Dels var det ju den där nya algoritmen som jag aldrig hade testat
  förut i mina analysrutiner ...
- Just det, berätta mer!
- Ja och sen hade jag ju läst i Hansson et al. hur de hade gjort och
  då föll allt på plats liksom alltså ja.
- Men vilka fantastiska resultat du fick fram! Det var ju helt makalöst!
- Ju, jag är väldigt nöjd kan jag väl säga.
- Det förstår våra tittare där hemma i stugan förstås. Inte minst
  Fig 3 där du visar hur fissionsyielderna faktiskt ökar mycket
  långsammare än vad modellräkningarna säger.
- Fast det var kanske inte helt oväntat eftersom man hade sett
  antydningar till det i några äldre experiment med Lohengrin ...
- Ju men nu är det bekräftat och helt tydligt!
- Ja, jag känner mig nöjd ..
- Laget då?
- Visst, det är ju ett härligt team man är med i. Vid hade utmärkt
  stråle under hela experimentet och min tränare hade alltid
  bra råd till hands ..
- Och vad är ditt nästa steg?
- Ju, alltså, det ska bli ett fint papper av det här först och främst.
- Just det. Vilken tidskrift tänkte du på?
- Ju, troligen PRL men Nature skulle ju sitta fint så klart.
- Men domaren?
- Refereen kanske tycker inte riktigt så, nej, men ändå ..
- Har du haft med de att göra tidigare?
- Nja, det är ju inte så att de har ringt upp mig men om
  de gör det då ställer ja ju upp förstås ...

Där nånstans vaknade jag ur min dagdröm och begrep att jag slötittade på en helt annan intervju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar